czwartek, 23 marzec 2017 at 12:39 pm.

Z racji wykonywanego zawodu, jakim jest projektowanie graficzne, na co dzień stykam się z koniecznością zrealizowania różnorodnych projektów, które zaspokoją wysokie wymagania klientów. Wśród najczęściej zamawianych projektów graficznych znajdują się wszelkiego rodzaju firmowe logo. I trudno się temu dziwić, gdyż to właśnie logo jest najważniejszą wizytówką firmy, które – jeżeli jest dobre – zostanie zapamiętane i na stałe zaistnieje w świadomości odbiorców. W swojej pracy zawodowej wielokrotnie otrzymywałam zlecenia stworzenia dobrego projektu. I tu pojawia się pytanie – czym charakteryzuje się dobrze zaprojektowane logo? Na podstawie swoich doświadczeń mogę stworzyć listę cech, które powinno posiadać każde firmowe logo.

Prostota

Dobrze zaprojektowane logo powinno być przede wszystkim proste – i to zarówno pod względem kształtu, jak i wykorzystanych barw. Tworząc projekt należy pamiętać o tym, iż odbiorcy najłatwiej zapamiętają logo uniwersalne, minimalistyczne, wszechstronne i zrozumiałe. Dlatego w tym przypadku warto zastosować zasadę “lepiej znaczy mniej”.

Dopasowanie do marki i firmy

Dobre logo nie może być jedynie ładne. Oczywiście walory estetyczne są niezwykle ważne, ale tak istotna wizytówka firmy powinna być przede wszystkim dopasowana do wartości, zasad działania i przesłania danej marki bądź przedsiębiorstwa. Dzięki temu logo będzie charakteryzowało się jasnością przekazu, co zdecydowanie ułatwi powiązanie znaku graficznego z konkretną firmą.

Ponadczasowość

Projektując logo firmowe należy pamiętać o tym, iż będzie ono stałym elementem firmy przez bardzo długi okres czasu. Dlatego dobrze zaprojektowane logo powinno być przede wszystkim uniwersalne i ponadczasowe. Pracując nad jego formą nie wolno ulegać obowiązującym w danym czasie trendom i modom, gdyż może się okazać, iż za 10 lat będą one zupełnie nieaktualne. Zatem dobre logo powinno być ponadczasowe, które bez względu na datę w kalendarzu będzie rozpoznawalne i kojarzone z konkretnym produktem.

Uniwersalność

Uniwersalność dobrze zaprojektowanego logo polega na tym, iż może być ono wykorzystane w różnorodnym charakterze – na przykład na stronie internetowej, papierze firmowym, wizytówkach, folii, tablicach wielkoformatowych czy długopisach. W praktyce oznacza to, iż projektowanie graficzne logo powinno odbywać się w technice wektorowej, która umożliwia skalowanie projektów do wymaganych rozmiarów.

 

« Wydrukuj sobie plakat… | Strona domowa | Nowoczesna drukarnia … »



(pole opcjonalne)
(pole opcjonalne)

Moderacja komentarzy w tym serwisie jest aktywna. To oznacza, że twój komentarz nie będzie widoczny na stronie dopóki nie zostanie zaakceptowany przez redaktora.

Zapamiętać informacje o tobie?
Uwaga: Wszystkie znaczniki HTML poza <b> i <i> zostaną usunięte z twojego komentarza. Możesz dodawać linki wpisując po prostu adres URL lub e-mail.